mandag 24. august 2009

Første høsttegn

Jeg er stor fan av høsten og kan ikke vente til de første høstfargene kommer.
Fins det noe bedre enn fargerike blader, den gode lukten av frisk luft og kalde kinn? Tid for å fyre i peisen og "lovelig" sofakos;)
Så for meg er sopptur en høstaktivitet (selv om det var ganske varmt...) Det var ikk mye vi fannt men nok til en god middag for to eller fire.

Myggen var spesiellt glad i meg og jeg talte over 10 myggestikk... Klø, klø, klø...
Ja da.... det er et dårlig mobilbilde. Men grunnen til at jeg tok det var så jeg kunne skjekke på nettet om det var ekte eller falsk kantarell. Litt gerit å vite. Vil ikke ha vondt i magen min. Eller værre, at gjestene går hjem med mageknip:-(
Forvelling må til. Og vips så ble det ennå mindre kantareller...

Men det ser godt ut da! Mange oppskrifter på nettet med kantarell i. Har hvert litt slapp på blogging i det siste. Men snart kommer det noen kommentarer på de fine, flotte, kreative bloggene der ute:-D Ønsker dere alle en riktig god start på uka.

16 kommentarer:

LillaLykke sa...

Det høres bra ut! :)

Ønsker deg en fin uke!

My home is my Castle sa...

Jeg er et sommermenneske og gleder meg alt til neste sommer ;)
Ikke for det, høsten er nydelig med alle fargene, og jeg koser meg inne med masse tente lys, hører på været, men synes vi nesten har hatt høst i hele sommer....;)

Ha en fin dag
Klem,Kari

anneskreative sa...

Så deilig dette så ut,,,nystekt, selvplukket sopp.
Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg liker noe med alle årstider,,,,,selv om sommeren nok er eneren,,,,
Men i dette landet må vi jo bare lære oss å nyte forskjellene og de godene det gir.
Så nå er jeg klar for høsten og dens ute og inneaktiviteter.
Ha en fin uke.
Anne

A-H sa...

Mmm sopp er godt!
Fant litt i et skogholt jeg også her en dag, ligger i fryseren på vent:) Kan jo hende det dukker opp en elgstek i løpet av høsten:)

Høsten er en fin tid synes jeg også, men akkurat nå føler jeg meg litt snytt for sommer. Høsten kom litt fort...

Kos deg i ukenr som kommer:)

borghild sa...

Så herlig med hjemmesankede kantareller!! Jeg har alltid hatt lyst til å være med på sopptur, men det er ingen jeg kjenner som går, og ikke kan jeg gjøre det alene heller, for da hadde jeg vel kommet hjem med den sorten som gir mageondt!;)
Er enig i at høsten er en herlig tid, og den friske lufta er 'priceless'.
Og så må jeg bare kommentere på den veggen du snakket om i innlegget under. Synes det bildet du hadde var superfint, men jeg har også sett i et blad et rom hvor de hadde brukt værbitte planker i forskjellige farger som fondvegg. Det var i et rom med skråtak (soverom og veggen ble liksom gavlen) og det var utrolig lekkert. Nå finner jeg jo selvfølgelig ikke igjen bladet, men bildet har satt seg på netthinnen. Lykke til med hva du finner iallfall!
Ha en fin uke! Klem B:-)

Torill sa...

Å eg har forsøkt å kome meg på sopptur i mange dagar no. Når eg såg desse bileta, må eg berre få det til! Sopp er topp!

Ellers må eg seie at 1-2-3 kaker kan vere gode også. Det er ei sjokoladekake eg har smakt som var så god at eg spurte om oppskrifta...

Nostalgia sa...

Mmmm. Kantareller er godt :-) Har faktisk aldri vært på soppsanking, men det hadde vært kjekt, tror dog at jeg hadde tatt med meg en soppekspert. Gleder meg til høsten jeg også :-)

Klem, Nostalgia

Ann-Cathrin sa...

Enig, høsten er helt herlig! Så gøy med sopptur da, og ikke minst...så godt:)

Ann-Cathrin sa...

Nå skrev vi kommentarer samtidig her tror jeg;) hihi, ha en fin kveld!

Tulip sa...

Kos med sopptur. Skulleønske jeg kunne litt om sopp, men tør ikke begi meg ut i det terrenget alene, uten noen som kan!
Så veeldig godt ut det du hadde plukket!!!

GundaM sa...

Sopp er gøy det er sikkert!! Har vært på en tur gutta og meg og!

Håper du har en fin uke der nede;)

Alven sa...

Hei :-)

Jeg elsker høsten og forbinder høsten med foreksempel sopptur :-) Her har vi ikke kantarell men masse traktekantarell :-) Synes vanlig kantarell er bedre på smak men.... koselig med selve turen uansett :-) Så deilig ut den soppen din hvertfall :-)

Ha en fin dag :-)

Thea sa...

Godt at du koser deg med høsten... Selv synes jeg det er vemodig når sommeren er på hell.... men det er flotte farger ute da:) Koselig å se deg inne på bloggen min igjen også:)

A Seaside House sa...

Helt enig, høsten er så flott!

Ha en riktig fin helg:)

Livy sa...

Heisann!!
Ahhhh det ser herlig ut! Elsker sopptur og kantareller!

Så fint at du kommer inn i bloggen igjen, kjipt at den ikke funker som den skal!! Tusen takk for så koselig hilsen hos meh:)

Ønsker deg en fin helg! Klem fra Livy

CosiFanTutta sa...

Hei

Jeg er slapp selv, jeg :o)
Nydelige kantareller, det smaker SÅÅÅ godt. Har høst at det er sopp år i år, men aner ikke hvor soppen er! Det er jo hemligheter som går i graven med de som vet om gode soppsteder, iallefall her i Bergen, det er mange om beinet.

Håper sommeren har vært fin, fin!

Cosiklem

Related Posts with Thumbnails