mandag 24. mai 2010

Her skulle jeg gjerne bodd

Har drømt om å bo i en gammel sveitservilla lenge. Dette er de fineste husene jeg vet om...
Romantiske, nostalgiske, herskaplige, vakkre... The list do not stop:)



Når jeg kjører forbi så flotte hus tenker jeg alltid: "Tenk å ferire julaften her..." eller
"17mai feiring i denne hagen hadde ikke gjort noe!"


Jeg er vel ikke alene om denne husdrømmen?
Jeg har jo sett flere flotte blogger som viser sine fine Sveitserhus. Dere er heldige;-D
Men jeg er jo strålende fornøyd med huset vårt også. Det står i stil til lommeboka, hehe.

I dag gjorde jeg STOR innkjøp til hagen. Må le litt... Stor innkjøp betyr da: To syrintrær, 5 stauder, 3pk med potter, 3 urteplanter til den største potta, margeritter til den mellomste og petuniar til dem minste. Joa, når jeg ramser det opp sånn så ble det faktisk en del men når det plantes ut i hagen virket det ikke sååå mye. Har ikke plantet staudebeddet ennå for jeg må ha litt mere jord. Men må legge ut litt skytebilder når jeg er ferdig.

Nyyyyt langhelgen, det gjør virkelig jeg:-D


12 kommentarer:

Tovepia sa...

Ja, dette er drømmen:O)
Det koster å plante, spesielt når trær skal plantes, og sesongens planter koster også en del..

Nyt siste rest av pinseferie og klem fra meg;)

Synnøve sa...

Drømmen er et sveitserhus,men er redd det blir med drømmen. For jeg trives så godt her jeg bor at jeg vil ikke flytte:)

Trivelig og holdet på ute og plante og kose seg.
Jeg har et bed på 10kv som det nesten ikke er stauder i. Jeg kjøpte stauder for 700kr og syntes jeg hadde så masse planter..helt til jeg plantet de. bedet ser nesten like tomt ut som det gjorde før;( men det blir vel bedre når det vokser til.
Kos deg i resten av pinsa.
Klem

My home is my Castle sa...

jeg har alltid drømt om ¨å eie et gammelt sveitserhus... Det er aldri for sent for drømmer, så jeg holder på enda jeg ;)

Klem,Kari

Tulip sa...

Ja, vi får være fornøyd med den boligen vi bor i...selv om den er verken stor eller prangende flott.
Men viktigste er at vi som bor her trives!
Jeg ville aldri ønsket at mine barn vokse opp i et utstillingshus,
for det synes jeg dessverre enkelte bloggere viser frem altfor ofte...,
men er ikke sikker på at de er mer lykkelig enn du og jeg!!!

Nei, kos deg med "storhandelen" på plantasjen, og skap det som er DERES eget!!
Jeg handler flere ganger i løpet av sommeren, og sper på litt utover(da virker det ikke så dyrt...)

..og et tips: handler mange stauder på halv pris på høsten...de kommer jo opp like fine året etter!!!
Lykke til Anka:)

Nostalgia sa...

Ja dette er praktfulle hus ! desverre finnes det ikke så mange av dem og mange har blitt ødelagt av modernisering :-(

deilig med langhelg :-) blir nok en tur ut på et hagrsenter for meg. Alle rosene døde i vinter, så nå får de erstattes,...

Ønsker deg en fiiin dag !
Klem, Nostalgia

Emmas utsikt sa...

Jeg vil gjerne se hvordan det ser ut FØR også jeg! TA et bilde så man kan sammenligne, det er gøy.

Og ja, jeg hadde gjerne hatt et slikt fint hus... men men...

klem
Emma

A-H sa...

Ja er jo kjempeflott!!! Vakreste hus jeg vet!
tenker også på julaften og selskaper når jeg ser slike!

Synes det var en hel del planter du hadde kjøpt jeg! Blir nok kjempefint!
Ha en flott uke!

charm design sa...

Nei det blir liksom borte når mann planter det ut i hagen.Når mann bærer det ut av bilen ser det ut som store mengder.
Vi har hatt en kjempe fin pinse.Vært helt barne fri så mamma og pappa har hatt en helt herlg stille og rolig helg.

Torill sa...

Er så enig, så enig. Sveitserstilen er kjempefin og vi har valgt eit hus som er tilnærma det. Vi manglar alle snirkledetaljane, men det kjem når lommeboka tillet det :-) Å drømme er den største gleda med å ha hus synest eg.

Ellers så gleder eg meg veldig til å sjå hagebileter frå deg. Eg har så mange planar, og er så utolmodig, men får ikkje planta så mykje enno før all stein er raka. Og det er masse!

Ha ein fin veke! Klem

Ruths datter sa...

herlige hus,men masse å holde vedlike med så masse krimskrams på. Kjekt å handle planter da. jeg er enig i at det monner lite når plantene du har kjøpt skal i jorda. det er bare lomme boka som merker det.
Klem

Alven sa...

Hei :-)

Skjønner godt din "forelskelse" i sveitservillaer :-) Liker de godt selv og vurdere å få en snekker til å lage noen utskjæringer som vi kan ha på møne osv her :-) da får vi jo sveitservilla på en måte :-) er ett gammel hvitt hus vi bor i :-) med 3 meters takhøyde :-) Jeg og ser for meg julaften og sommerdager i hagen når jeg går forbi hus jeg liker :-) hehe :-) drømme drømme :-)

Ha en flott uke :-)

Sandra sa...

Du er nok ikke alene om å drømme om et slikt hus nei :) men er det noe hvertfall jeg har lært med så er det å aldri gi opp drømmene mine. Så fortsett å drøm så kansje du en dag kan nyte utsikten fra innsiden av huset og ut i stede :) Kjempe koslig blogg har du å, følger deg mer enn gjerne videre :)

Klem Sandra

Related Posts with Thumbnails